Γιώργος Γκόζης

Oι στίχοι ενός αδέσποτου δεσπότη  

…ή αλλιώς, περί του υμνογραφικού έργου του χορωδού της ζωής Θωμά Κοροβίνη, τοιχογράφου εποχών και ψηφιδογράφου ορφανών ψυχών. Το πολυσυλλεκτικό και πολυσχιδές πεζογραφικό έργο του απεριχώρητου Θωμά Κοροβίνη δε περιχωρείται σε ένα σύντομο σημείωμα, όσο και αν είναι εκτενέστερο του συνηθισμένου -και εν τέλει τι είναι συνηθισμένο και εκτενές σε σχέση με τον Θωμά Κοροβίνη, …

Oι στίχοι ενός αδέσποτου δεσπότη   Διαβάστε Περισσότερα »

Γιάννης Βασαλάκης | Ζαφείρη μη φοβάσαι, πάρε μια βέσπα.

Αφορμή για να γνωρίσω τον Γιώργο Γκόζη ήταν το «Γκουανό» του, το αγαπημένο μου από τα πονήματά του, το ξεχωρίζω για πολλούς λόγους -με αυτό άλλωστε ξεκίνησε και η προσωπική μας σχέση. Πέρα από αυτό, νομίζω ότι και συγγραφικά του ταιριάζει η μικρή φόρμα. Έτσι, χάρηκα πάρα πολύ για την κυκλοφορία αυτής της μικρής συλλογής …

Γιάννης Βασαλάκης | Ζαφείρη μη φοβάσαι, πάρε μια βέσπα. Διαβάστε Περισσότερα »

Διώνη Δημητριάδου, Fractal Art | Μια καινούργια ματιά στη σερβική λογοτεχνία

Στήλη: ΑΝΑΓΝΩΣΕΙΣ ΜΕ 500 ΛΕΞΕΙΣ Είκοσι πέντε πεζογράφοι της Σερβίας (δεκαεννέα άντρες και έξι γυναίκες) παρουσιάζονται στην πολύ προσεγμένη έκδοση (εκδόσεις Ρώμη) σε ανθολόγηση και μετάφραση από τον Γιώργο Γκόζη. Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η έκδοση είναι εξ ολοκλήρου δίγλωσση (τα σερβικά μάλιστα σε κυριλλική γραφή), οπότε ταυτόχρονα εξυπηρετεί και το ελληνικό αναγνωστικό κοινό …

Διώνη Δημητριάδου, Fractal Art | Μια καινούργια ματιά στη σερβική λογοτεχνία Διαβάστε Περισσότερα »

Χρήστος Αστερίου | Ζαφείρη, μη φοβάσαι, πάρε μια βέσπα

«Πατά το κομβίο On και, εξ απόψεως αριστοτελικής, με το κομβίο του Κασετοφώνου πατημένο στο On, η συσκευή μεταβαίνει από το μη ον στο ον».Με μερικούς από τους πιο ευφάνταστους τίτλους διηγημάτων των τελευταίων ετών, με πλούσια -χορταστική μεν, αλλά καθόλου λιγωτική- γλώσσα που ισορροπεί εξαιρετικά ανάμεσα στο λαϊκό και στο λόγιο, και κείμενα που …

Χρήστος Αστερίου | Ζαφείρη, μη φοβάσαι, πάρε μια βέσπα Διαβάστε Περισσότερα »

Γιώργος Κεντρωτής | Τι έφερε το ταχυδρόμος | Γενναία Εμπρός

… το υπέροχο βιβλίο με έργα Σέρβων συγγραφέων του 20ού αιώνα. Πρόκειται για σημαντικότατο έργο. Ευχαριστίες στον Γιώργο Γκόζη για το έργο του και για τις άοκνες προσπάθειές του να μας καταστήσει κοινωνούς μιάς σπουδαίας κουλτούρας. https://www.facebook.com/profile/100009551776407/search/?q=%CE%93%CE%BA%CF%8C%CE%B6%CE%B7

Ελευθερία Θάνογλου: αναγνώσεις φίλων | Γενναία Εμπρός

Ο καλός πεζογράφος Γιώργος Γκόζης, ευτυχώς και για μας τους αναγνώστες, την περίοδο του εγκλεισμού την μετέτρεψε σε παραγωγική περίοδο και μας σύστησε μέσα από μια αντιπροσωπευτική γραφή 25 πεζογράφους της Σερβίας που θαρρώ στους περισσότερους από εμάς ήταν άγνωστοι, -ες. Το Εξιτήριον με τον Σωτήρη Παστάκα και τον Κωστή Παπαζαχαρία έδωσαν στον Γκόζη το …

Ελευθερία Θάνογλου: αναγνώσεις φίλων | Γενναία Εμπρός Διαβάστε Περισσότερα »

«Γενναία εμπρός» για γνωριμία με τη σερβική πεζογραφία. Του Λάμπρου Αναγνωστόπουλου στη Larissanet.

Η ιστορία της σερβικής λογοτεχνίας ξεκινάει με τα ανεξάρτητα θεολογικά έργα από την εποχή της δυναστείας των Νέμανιτς στον Μεσαίωνα. Κάπου εκεί οι ρίζες της χάνονται και μετά την απελεύθερωση από τους Τούρκους στον 19ο αιώνα τοποθετείται η εθνική της συγκρότηση. Έτσι λοιπόν η σερβική λογοτεχνία που έχει πλούσια λαϊκή παράδοση, ανοίγεται στα λογοτεχνικά είδη …

«Γενναία εμπρός» για γνωριμία με τη σερβική πεζογραφία. Του Λάμπρου Αναγνωστόπουλου στη Larissanet. Διαβάστε Περισσότερα »

Η πιο πρόσφατη βόλτα με λογοτεχνική βέσπα.

Διηγήματα με χιούμορ, συγκίνηση, νοσταλγία, χαρακτήρες καλοδουλεμένοι, κείμενα που κυλάνε γρήγορα, χωρίς περιττά φτιασίδια και προσπάθεια να εντυπωσιάσουν με στολίδια και λογοτεχνικά κόλπα. Το βιβλίο της σημερινής ανάρτησης το περίμενα με αγωνία να το διαβάσω από την μέρα που είχα μάθει από μια ανάρτηση του Facebook ότι θα κυκλοφορήσει. Ο λόγος είναι ότι ο συγγραφέας …

Η πιο πρόσφατη βόλτα με λογοτεχνική βέσπα. Διαβάστε Περισσότερα »

Σμύρνη, 100 χρόνια μετά: Πρόδρομος

Εμένα Πρόδρομο με λένε. Εσένα; Νοσοκόμος για γιατρός είσαι; Ασπρη ποδιά κι οι δυο φοράτε γιάβρι μ’, τάλε κουάλε! Φλέβα βρίσκεις; Σφίγγω γροθιά! Στο Ιντζέ-Σου γεννήθηκα, σημερινή Τουρκία, περιφέρεια Καισαρείας Καππαδοκίας, το 1914. Μαμή με ξεγέννησε. Η γέννα ούτε δύσκολη ούτε εύκολη ήταν. Ρωμαίικα καθόλου δεν ήξερα, μα αν με ρωτήσεις, Ρωμιός θα πει η …

Σμύρνη, 100 χρόνια μετά: Πρόδρομος Διαβάστε Περισσότερα »

Πού πήγε το βιβλίο τα τελευταία 30 χρόνια στη Θεσσαλονίκη ή Ανέσπερος κατακόρυφη παράθλαση

Στην Κύα Είναι βαρύς ο χειμώνας του αληθινά βρώμικου ’89. Είναι μεσάνυχτα. Είναι Παρασκευή βράδυ. Είναι το ζεστό φουαγιέ της κινηματογραφικής αίθουσας-τέμενος της πόλεως Θεσσαλονίκης, η οποία μοιάζει αστραφτερή. Έχει νιάτα. Νιώθει κατάσαρκα το μασίφ κρύο, αλλά δε τη νοιάζει· είναι ακόμα νέα. Διαθέτει χρήματα μεταπρατικής οικονομίας, αλλά και άγνοια, μπαρ-σταθμούς, ζει ανέφελη. Είμαι ελάχιστο …

Πού πήγε το βιβλίο τα τελευταία 30 χρόνια στη Θεσσαλονίκη ή Ανέσπερος κατακόρυφη παράθλαση Διαβάστε Περισσότερα »

Ο Ηλίας Μαλεβίτης για το Γενναία Εμπρός

Ο Γιώργος Γκόζης ανθολογεί και μεταφράζει τριάντα σπαράγματα από το έργο ισάριθμων περίπου Σέρβων συγγραφέων, που παρότι αποσπάσματα μεγαλύτερων έργων καταφέρνουν να λειτουργούν σχεδόν ως αυτόνομα κείμενα. Όπως γράφει κι ο ίδιος, τα επιλεγμένα αυτά κείμενα στη δίγλωσση έκδοση προέρχονται από τη σερβική πεζογραφία του εικοστού αιώνα, κι όπως όλα δείχνουν τα συγκεκριμένα κείμενα φτάνουν …

Ο Ηλίας Μαλεβίτης για το Γενναία Εμπρός Διαβάστε Περισσότερα »

Από τα ομηρικά έπη στην Ανάσταση

Για την ποιητική συλλογή «Η συμμιγή» του Βαγγέλη Τασιόπουλου Ήρθε η στιγμή όπου εκτός από τους συμμιγείς αριθμούς, εκείνους δηλαδή που περιλαμβάνουν και λέξεις, μας συστήνεται η Συμμιγή του Βαγγέλη Τασιόπουλου ως ποιητική συλλογή. Η δική μου συμβολή στην ανάγνωσή της θα είναι δισυπόστατη. Η πρώτη αναγνωστική υπόσταση αφορά τη συνομιλία της σε ευθεία γραμμή με τα ομηρικά έπη …

Από τα ομηρικά έπη στην Ανάσταση Διαβάστε Περισσότερα »